Інклюзивна освіта

 




Навчальна програма з Основ здоровя 9 клас

 

 

         Предмет: Основи здоровя.

           Вчитель: Ходоса В.П.

          Навчальний рівень знань: середній.

          Модифікована програма. Рекомендовано МОН України (наказ МОН від 03 серпня2022року №698)

         Потенціальні можливості:може навчатися в класі,

         сприймати інформацію,виконує вказівки вчителя.                                                  Потребує: допомоги асистента вчителя

                                                                                                                                                                         для виконання завдань.

 

 

Індивідуальна навчальна програма(модифікована).

З основ здоров'я 9 клас.

 

Цілі навчання

зміст

Педагогічні технології

Оцінювання знань

Розуміє: ризики від вибухонебезпечних предметів.

Опрацьовує: правила поведінки у воєнний час.

Використовує: здобуті знання  у повсякденному житті.

 

Розділ1.Безпека і здоровя людини.

Тема1.Захист життя і здоровя у воєнний час.

Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів. Ознаки небезпечних територій Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів. Види техногенних аварій. Невідкладна медична допомога. Алгоритм дій під час пожежі. Керування емоціями. Збереження і зміцнення здоров’я. Дотримання здорового способу життя.

Бесіди, відеоматеріал,малюнки, таблиці.

Практичні вправи.

 

Називає: глобальні загрози.

Опрацьовує: міжнародне екологічне право.

Використовує: різні інформаційні джерела з даної теми.

Тема2 Сучасний комплекс проблем безпеки

Безпека як потреба людини. Сфери національної безпеки. Глобальні загрози. Міжнародне екологічне право.

Бесіди ,індивідуальні картки,відеоматеріал IT –ресурсів.

 

                                            Називає: види рухової активності.

Використовує: знання особистої гігієни.

Розуміє: показники фізичного здоровя

 

       Розділ2фізична складова здоровя

 Оцінка рівня фізичного здоров’я Види рухової активності Значення сну. Складові особистої гігієни. Принципи здорового харчування . Показники фізичного здоров’я.                   

                                                                        вправи,бесіди,таблиці,індивідуальні картки.                                                        

 

Опрацьовує: формування самооцінки.

Розуміє: важливість вибору майбутньої професії.

Використовує: інформацію різних джерел для вибору майбутньої професії.

 

 Розділ3Духовна та психічна складова здоровя.

Самореалізація особистості.  Формування самооцінки. Вибір майбутньої професії. Планування часу. Самооцінка характеру .

бесіди,ігри,малюнки,робота з підручником.

 

Розуміє: цінність родини.

Опрацьовує: проблеми людини та проблеми людства.

Називає: соціальні складові здоровя.

Розділ4соціальна складова здоровя.

Тема1соціальне благополуччя.

Стосунки з дорослими і однолітками. Цінність родини. Репродуктивне здоровя молоді. ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства.

Практичні вправи,робота з підручними матеріалами,бесіда,спостереження,робота з підручником.

 

 


Навчальна програма з біології 9 клас.

 

     Предмет:Біологія

Вчитель: Ходоса В.П.

Сітолов Сергій

Навчальний рівень знань: середній

Модифікована програма «Біологія для 6-9 класів (затверджена наказом  МОН України від 07.06.2017 №804)

Потенційні можливості:Може навчатися в класі,сприймати інформацію,розуміє та виконує вказівки вчителя.

Потреби: Потребує допомоги асистента вчителя для виконання завдань.

 

Індивідуальна навчальна програма ( модифікована).

Цілі навчання

Зміст

Педагогічні технології

Оцінювання знань

Називає: рівні організації біологічних систем.

Розуміє :біологія – наука про життя.

Вступ

Біологія як наука рівні організації біологічних систем.

Записує в зошит визначення терміни та повторює їх.

Біологія-наука про життя.

Методи біологічних досліджень.

Вивчення    живої природи та визначення рівнів організації біологічних систем

Робота з підручником.

Бесіда,спостереження,малюнки,таблиці

 

Описує: біологічну роль води.

Називає: вуглеводи та ліпіди.

Називає приклади продуктів що містять вуглеводи та ліпіди.

Тема1 Хімічний склад клітини.

Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Органічні молекули. Біополімери. Білки та нуклеїнові кислоти.

Бесіда,спостереження,таблиці робота з підручником.

 

Називає: методи вивчення клітини.

Розрізняє: прокаріоти, еукаріоти.

Опрацьовує: будову клітин.

Тема2 Структура клітини.

Будова клітин: рослин, тварин та грибів. Огляд бактеріальної клітини. Органоїди клітини.

Демонстрація одноклітинних організмів,бесіда,таблиці,спостереження

 

Опрацьовує: процеси клітинного дихання та фотосинтез.

Використовує: терміни фотосинтез, хемосинтез, метаболізм.

Тема: 3Принципи функціонування клітини.

Обмін речовин та енергії. Клітинне дихання. Фотосинтез,хемосинтез.

 

Спостереження,бесіда,таблиці,схеми,індивідуальні картки,робота з підручником.

 

Оперує термінами: ген, ядро, хромосоми.

Опрацьовує інформацію про ген, геном та генетичний код.

Тема 4 Збереження та реалізація спадкової інформації.

Гени та геноми. Генетичний код Біосинтез  білка. Поділ клітини. Статеві клітини та запліднення.

 

 

Індивідуальні картки,бесіда,спостереження,схеми,таблиці Лабораторне дослідження

 

Називає та опрацьовує закони Менделя.

Оперує термінами: алель, генотип фенотип.

Тема: 5Закономірності успадкування ознак.

Генотип та фенотип. Алелі. Закони Менделя. Генетика статі. Форми мінливості. Мутації: види мутацій. Спадкові захворювання людини.

Індивідуальні картки,спостереження,ігри,таблиці,малюнки,лабораторне дослідження.

 

Оперує термінами: вид, популяція, еволюція природний добір.

Називає види мутацій.

Називає приклади пристосувань організмів до умов середовищ.

Тема6 Еволюція органічного світу.

Популяції живих організмів. Розвиток еволюційних поглядів. Роль палеонтології в теорії еволюції. Механізми видоутворення.

Індивідуальні картки,бесіда,спостереження.

 

Називає основні групи організмів.

Опрацьовує : основні принципи систематики.

Усвідомлює: значення різних форм життя на планеті Земля.

Тема7 Біорізноманіття

Основи філогенії та систематики. Основні групи організмів.

Робота з підручником. Відеоматеріал. Таблиці.

 

Опрацьовує та розуміє: продуценти, консументи, редуценти, екосистема.

Називає основні методи вивчення екосистеми.

Розуміє екологічні фактори.

Оперує терміном : біосфера.

Тема8Надорганізмові і біологічні системи.

Екосистема. Харчові зв’язки в екосистемах. Потік енергії. Фактори довкілля. Біосфера. Збереження біосфери.

Робота з підручником. Відеоматеріали. Ідивідуальні картки.

 

Вивчає що таке селекція, генна інженерія, генно – модифіковані організми.

Називає: методи селекції.

 

Тема9Біологія як основа біотехнологій та медицини.

Поняття про селекцію. Методи селекції. Огляд традиційних технологій. Роль генетичної інженерії.

Робота з підручником. Відеоматеріали. Бесіда . Проведення спостережень.

 

Називає: властивості живих організмів.

Оперує терміном: жива система.

Узагальнення

Властивості живих систем

Індивідуальні картки. Бесіда. Робота з підручником.

 

 

 

Навчальна програма.

Предмет: Біологія7 клас.

Учитель : Ходоса В.П.

 

Тараненко Олена

Навчальний рівень знань: середній.

Модифікована програма біологія 6-9 класи( затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 №804)

Потенціальні можливості: може навчатися в класі ,сприймати  інформацію ,розуміє та виконує вказівки вчителя,читає та переказує слабо на низькому рівні ,пише  розбірливо,може перемальовувати з підручника схеми ,таблиці,але під постійним контролем вчителя.

Потреби: Потребує допомоги асистента вчителя для виконання завдань, пояснення основних відмінностей тварин від рослин, особливостей живлення тварин,будови тварин. Визначення середовища життя тварин з наведенням прикладів зазначених груп, видів тварин, поширення в Україні та своїй місцевості. Розпізнання видів тварин, що є паразитами людини та переносниками збудників хвороб. Засвоєння процесів життєдіяльності тварин: живлення, травлення, дихання, газообмін, виділення, кровообіг, розмноження, ріст, розвиток та інші . Потребує  допомоги при виконанні лабораторних та практичних робіт.

  

Індивідуальна навчальна програма(модифікована)7 клас біологія

Цілі навчання

Зміст

Педагогічні технології

Оцінювання знань

Розрізняє: обєкти живої природи.

Оперує терміном :біологія

Наводить приклади:основних груп живих організмів.

Вступ

Основні

відмінності тварин від рослин та грибів.

Будова тваринної клітини.

Бесіда,спостереження,таблиці

 

Використовує терміни :вид.

Характеризує: пристосування живих організмів до різних середовищ життя.

Називає:особливості зовнішньої будови тварин.

Тема1

Різноманітність тварин

Значення

 тварин у природі та житті людини.

Класифікація тварин.

Спосіб життя тварин.

Життєві форми тварин.

Бесіда,спостереження,індивідуальні картки,таблиці,схеми,електронні презентації

 

Називає:  процеси життєдіяльності  тварин.

Порівнює:органи та системи органів тварин.

Робить висновки:

:ускладнення будови організму тварин пов’язане  з удосконаленням і розширення функцій.

Тема 2 Процеси життєдіяльності тварин.

Живлення

 і травлення.

Дихання та газообмін.

Транспорт речовин.

Виділення.

Опора і рух.

Бесіда,спостереження,схеми,таблиці,робота з підручником,індивідуальні картки

 

Називає:методи вивчення тварин.

Характеризує: біологічне значення поведінки тварин.

Оперує термінами: інстинкт, міграція та інші.

Виявляє:цілісне ставлення до тварин.

Тема:3Поведінка тварин

Форми

 поведінки тварин.

Методи вивчення поведінки тварин.

Типи угрупувань тварин.

Комунікація тварин.

Бесіда,спостереження,робота з підручником,таблиці

 

Називає:чинники середовища існування.

Описує:передачу енергії в екосистемі.

Оперує термінами:екосистема,ланцюги живлення та інші.

Визначає: роль організмів як компонентів живої природи.

Тема4 Організми і середовище існування.

Поняття

 про екосистеми.

Ланцюги живлення.

Вплив людини на екосистеми

Бесіда,спостереження,презентації,таблиці

 

 

 

Порівнює: будову і процеси життєдіяльності основних груп живих організмів.

Узагальнення

Єдність

 живої природи

Бесіда,індивідуальні картки

 


Навчальна програма.

Предмет:Основи здоровя.7клас

Вчитель: Ходоса В.П.

Учениця: Тараненко Олена

Навчальний рівень знань: середній.

Модифікована програма основи здоровя 6-9 клас( наказ МОН України від 03 серпня 2022 року №698)

Потенційні  можливості: може навчатися в класі, сприймати інформацію, розуміє та виконує вказівки вчителя, пише  розбірливо,читає повільно ,переказує слабо.

Потреби: Потребує допомоги  асистента  вчителя для виконання  завдань, початкового та середнього рівнів. Відпрацювання навиків здорового способу життя. Алгоритми дій у разі небезпечної ситуації . Вміння аналізувати дорожню ситуацію та правила поведінки на дорозі . Пояснити та вивчити фізичну складову здоров’я  підлітка. Засвоїти психічну та духовну складову здоровя . Допомогти засвоїти соціальні чинники здоровя.

 

 

 

Індивідуальна навчальна програма (модифікована)

Цілі навчання

Зміст

Педагогічні технології

Оцінювання знань

Оперує термінами:здоровя,звички безпека,здоровий спосіб життя.

Називає:Основні компоненти здоровя.

Виявляє: своє ставлення до здоровя та безпеки щоденного життя.

Розділ 1.Здоровя і спосіб життя.

Цілісність

 Здоровя.

Звички та здоровя.

Здоровий спосіб життя.

Профілактика захворювань.

Безпека щоденного життя.

Бесіда ,аналіз таблиць,схем та їх короткий переказ,спостереження

 

Виявляє:екологічну свідомість,цілісне ставлення до проблем підлітків.

Застосовує знання для характеристики індивідуальних особливостей підлітків.

Розділ 2 Фізична складова здоровя

Індивідуальний

 розвиток підлітка.

Фізична форма.

Косметичні проблеми підлітків

Бесіда,спостереження,індивідуальні картки,презентації

 

Застосовує знання для характеристики психологічних особливостей підлітків.

Оперує термінами: підліток,стрес, рівновага .

Розділ 3Психологічна і духовна складова здоровя.

Психологічний

 розвиток підлітка.

Культура почуттів.

Психологічна рівновага.

Керування стресами.

Бесіда,спостереження, робота з підручником, індивідуальні картки.

 

Оперує термінами:СНІД, ВІЛ, хвороби цивілізації.

Називає:причини хвороб цивілізації.

Характеризує: соціальні чинники здоровя.

Розділ 4 Соціальна складова здоровя.

 

Соціальні

 чинники здоровя.

Хвороби цивілізації.

Наслідки вживання наркотиків.

Наркотична залежність.

Наркотики і ВІЛ.

Права людини з ВІЛ/СНІД.

Бесіда, спостереження, презентації,таблиці,індивідуальні картки.

 


Навчальна програма 6 клас

Предмет:  Пізнаємо природу.

Вчитель: Ходоса В.П.

Ученик: Аюпов Володимир

Навчальний рівень знань: середній

Адоптована програма з інтегрованого курсу »Пізнаємо природу» автор Коршевнюк Т.В. за модельною навчальною програмою для закладів середньої освіти (рекомендовано наказом МОН України від 12.07.2021.№795)

Потенційні можливості: Може навчатися в класі, сприймати інформацію, розуміє але не завжди виконує вказівки вчителя,пише не розбірливо,читає та переказує слабо.

Потреби: потребує допомоги асистента вчителя для виконання завдань початкового та середнього рівні

Індивідуальна навчальна програма ( адоптована)

 

Цілі навчання

Зміст навчання

Педагогічні технології

Оцінювання знань

Називає: Роль природничих наук у житті людини.

Опрацьовує: Інструктаж з БЖД.

Розуміє як роблять відкриття.

Тема1Вчимося досліджувати природу.

Інструктаж з БЖД. Навіщо та як люди пізнають природу. Яка роль природничих наук у житті людини. Як роблять відкриття.

Самооцінювання навчальних результатів. Виконання інтегрованих завдань .Медіапошук. Бесіда.

 

Називає: з чого складаються речовини.

Опрацьовує: Реактивний рух та силу пружності.

Досліджує: електризацію тіл та чим особливі магніти.

Тема2 Досліджуємо тіла,речовини,явища

З чого складаються речовини. Хімічні явища. Де використовують розчини Що називають матеріалами. Реактивний рух і сила пружності. Досліджуємо електризацію тіл. Яку роботу виконує електричний струм. Чим особливі магніти.

Самооцінювання навчальних результатів. Виконання тестових завдань. Виконання досліджень. Проєктна діяльність: Чим особливі магніти.

 

Називає: Планети Сонячної системи.

Розуміє:Значення природних ресурсів для людей. Екологічні наслідки використання природних ресурсів на планеті.

Опрацьовує: сучасні дослідження космосу.

Тема3 Дізнаємося про Землю і  Всесвіт.

Природні ресурси та їх використання людиною.

Як людина змінює оболонки Землі.

Будова Сонячної системи.

Дослідження Всесвіту.

Сучасні дослідження космосу.

Самооцінювання навчальних результатів.

Робота з завданнями : тобі до снаги.

Виконання досліджень: нумо досліджувати. Дані про планети Сонячної системи.

Проєктна діяльність: Зорі та сузір’я. Робота з підручником.

Діагностична робота№1

 

Називає: живі організми різних таксономічних одиниць.

Розуміє:Чим особливі бактерії та віруси.

Опрацьовує про природні та штучні екосистеми і біосферу.

Тема4 Вивчаємо живу природу Землі.

Невидимий світ живої природи.

Класифікація організмів.

Розмноження та розвиток живих організмів.

Екосистеми та біосфера.

Штучні екосистеми.

Виконання інтегрованих завдань.

Використання наукової довідки з даної теми.

Медіа пошук.

Проєктна діяльність:Штучні екосистеми

Самооцінювання навчання..

 

Називає будову організму людини .

Розуміє: Ріст і розвиток організму людини.

Опрацьовує питання піклування про здоровя людини  та екологію житла.

Тема5 Пізнаємо організм людини в середовищі його існування.

Будова нервової системи людини.

Ріст і розвиток організму людини.

Піклування про здоровя людини..

Екосистема житла.

Використання інтегрованих завдань.  Пліч - о- пліч.

Пізнавальний калейдоскоп.

Нумо досліджувати.

Медіа пошук.

Самооцінювання навчання.

Проєктна діяльність: Екологія житла.

 

Називає: Наслідки діяльності людини для природи.

Розуміє що людина і природа єдине ціле.

Опрацьовує: Методи збереження природи.

Тема6 Вчимося у природи і дбаємо про її збереження.

Ризики і наслідки споживацької діяльності людини для природи.

Збереження різноманіття організмів.

Вплив природи на діяльність людини.

Збереження природи.

Самооцінювання навчання.

Нумо досліджувати.

Стратегія пліч-о-пліч.

Медіа пошук.

Тестовий блок: тобі до снаги.

Парад порад: біоніка.

Червона книга України.

 

 

Узагальнення.

Діагностична робота № 2

 


Календарно-тематичне планування навчального матеріалу


«Основи здоров’я»,  7клас з інклюзивною формою навчання

(35 годин – 1 година на тиждень, з них 4 години – резервні)

Програма: Навчальна програма з основ здоров’я  для 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

№ з/п

Дата

Корекція дати

Тема уроку

Практичні роботи

                                             Розділ І. Здоров’я людини

1

 

 

Здоров’я і спосіб життя

Цілісність здоров’я.

 

2

 

 

Переваги  здорового способу життя.

Практична робота № 1

«Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя»

3

 

 

Навички, сприятливі для здоров'я. Значення життєвих принципів для здоров’я.

 

4

 

 

Профілактика захворювань

Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій. Заходи профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань.

 

5

 

 

Принципи безпечної життєдіяльності

Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику.

Практична робота № 2

«Оцінювання ризиків щоденного життя»

6

 

 

Безпека на дорозі

Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля.

 

7

 

 

Заходи безпеки під час поїздки на вантажному автомобілі. Небезпечні вантажі.

 

8

 

 

Види ДТП.  Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП.

Практична робота № 3

«Моделювання поведінки пасажира під час ДТП»

9

 

 

Побутова безпека

Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням.

 

10

 

 

 Пожежна безпека у громадських приміщеннях.

Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні.

Тематична атестація по розділу І «Здоров’я людини».

Практична робота № 4

«Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні»

 

                                              Розділ ІІ. Фізична складова здоров’я

11

 

 

 Індивідуальний розвиток підлітків

Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного  дозрівання.

 

12

 

 

Показники фізичного розвитку  підлітків. Способи покращення фізичної форми.

Практична робота № 5

«Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоров’я»

13

 

 

 Косметичні проблеми підлітків

Чинники, що впливають на здоров’я шкіри та її функції.

 

14

 

 

Особливості збереження здоров’я функціонування шкіри у підлітковому віці з урахуванням типу шкіри. Догляд за шкірою і волоссям.

Тематична атестація по розділу ІІ «Фізична складова здоров’я».

 

                                             Розділ ІІІ. Психічна і духовна складові здоров’я

15

 

 

Психічний і духовний розвиток

Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб.

 

16

 

 

Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я.

 

17

 

 

Уміння вчитися

Умови успішного навчання.

Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей.

 

18

 

 

 Емоційне благополуччя

Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю.

Заліковий урок за І семестр.

»

19

 

 

Ознаки психологічної рівноваги. Стрес і здоровя.

 

20

 

 

Чинники стресу і виживання в екстремальних ситуаціях.

 

21

 

 

Конфлікти і здоров’я. Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розпалювання конфліктів.

 

22

 

 

Способи конструктивного розв’язання конфліктів.

Тематична атестація по розділу ІІІ «Психічна і духовна складові здоров’я».

Практична робота № 6

«Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів»

                                             Розділ IV. Соціальна складова здоров’я

23

 

 

Соціальні чинники здоров’я

Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. Роль молодіжного руху у формуванні здорового способу життя молоді. Клініки, дружні для молоді.

. Практична робота № 7

«Складання списку телефонів медичних закладів, психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри»

24

 

 

Вплив засобів масової інформації на здоров’я.

Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів

 

25

 

 

Принципи формування міжособистісних стосунків. Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній.

 

26

 

 

 Хвороби цивілізації(неінфекційні захворювання).

Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації». Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння.

 

27

 

 

Вплив комерційної реклами на здоров’я. Компютерна, ігрова та Інтернетзалежність.

 

28

 

 

 Профілактика захворювань, що набули соціального значення

Наслідки вживання наркотиків.

 

29

 

 

Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання наркотиків.

 

30

 

 

Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо).

 

31

 

 

Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо).

 

32

 

 

Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції.

 

33

 

 

Причини і наслідки стигматизації і дискримінації.

 

34

 

 

Тематична атестація по розділу IV «Соціальна складова здоров’я»

 

35

 

 

Заліковий урок за ІІ семестр.

 

Коментарі

Популярні публікації