Інклюзивна освіта
![]() |
Навчальна
програма з Основ здоров’я 9 клас
Предмет: Основи здоров’я.
Вчитель: Ходоса В.П.
Навчальний рівень знань: середній.
Модифікована програма. Рекомендовано МОН
України (наказ МОН від 03 серпня2022року №698)
Потенціальні можливості:може
навчатися в класі,
сприймати інформацію,виконує
вказівки вчителя. Потребує: допомоги асистента вчителя
для
виконання завдань.
Індивідуальна
навчальна програма(модифікована).
З основ здоров'я 9 клас.
Цілі навчання |
зміст |
Педагогічні
технології |
Оцінювання
знань |
Розуміє: ризики від вибухонебезпечних предметів. Опрацьовує: правила поведінки у воєнний час. Використовує: здобуті знання у повсякденному житті. |
Розділ1.Безпека
і здоров’я людини. Тема1.Захист
життя і здоров’я у воєнний
час. Попередження
ризиків від вибухонебезпечних предметів. Ознаки небезпечних територій Правила
поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів. Види техногенних
аварій. Невідкладна медична допомога. Алгоритм дій під час пожежі. Керування
емоціями. Збереження і зміцнення здоров’я. Дотримання здорового способу
життя. |
Бесіди, відеоматеріал,малюнки, таблиці. Практичні
вправи. |
|
Називає:
глобальні загрози. Опрацьовує:
міжнародне екологічне право. Використовує:
різні інформаційні джерела з даної теми. |
Тема2 Сучасний комплекс проблем безпеки Безпека як потреба людини. Сфери національної
безпеки. Глобальні загрози. Міжнародне екологічне право. |
Бесіди ,індивідуальні картки,відеоматеріал IT –ресурсів. |
|
Називає: види рухової
активності. Використовує:
знання особистої гігієни. Розуміє: показники
фізичного здоров’я |
Розділ2фізична складова здоров’я Оцінка
рівня фізичного здоров’я Види рухової активності Значення сну. Складові особистої
гігієни. Принципи здорового харчування . Показники фізичного здоров’я. |
вправи,бесіди,таблиці,індивідуальні картки.
|
|
Опрацьовує:
формування самооцінки. Розуміє:
важливість вибору майбутньої професії. Використовує:
інформацію різних джерел для вибору майбутньої професії. |
Розділ3Духовна
та психічна складова здоров’я. Самореалізація особистості. Формування самооцінки. Вибір майбутньої
професії. Планування часу. Самооцінка характеру . |
бесіди,ігри,малюнки,робота
з підручником. |
|
Розуміє: цінність родини. Опрацьовує: проблеми людини та проблеми людства. Називає: соціальні складові здоров’я. |
Розділ4соціальна складова здоров’я. Тема1соціальне благополуччя. Стосунки з дорослими і однолітками. Цінність
родини. Репродуктивне здоров’я молоді. ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема
людства. |
Практичні
вправи,робота з підручними матеріалами,бесіда,спостереження,робота з
підручником. |
|
Навчальна
програма з біології 9 клас.
Предмет:Біологія
Вчитель: Ходоса
В.П.
Сітолов Сергій
Навчальний
рівень знань: середній
Модифікована
програма «Біологія для 6-9 класів (затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
Потенційні
можливості:Може навчатися в класі,сприймати інформацію,розуміє та виконує
вказівки вчителя.
Потреби: Потребує
допомоги асистента вчителя для виконання завдань.
Індивідуальна
навчальна програма ( модифікована).
Цілі навчання |
Зміст |
Педагогічні
технології |
Оцінювання
знань |
Називає: рівні організації біологічних систем. Розуміє :біологія – наука про життя. |
Вступ Біологія як
наука рівні організації біологічних систем. Записує в
зошит визначення терміни та повторює їх. Біологія-наука
про життя. Методи
біологічних досліджень. Вивчення живої
природи та визначення рівнів організації біологічних систем Робота з
підручником. |
Бесіда,спостереження,малюнки,таблиці |
|
Описує: біологічну роль води. Називає: вуглеводи та ліпіди. Називає приклади продуктів що містять вуглеводи
та ліпіди. |
Тема1 Хімічний склад клітини. Вода та її основні фізико-хімічні властивості.
Органічні молекули. Біополімери. Білки та нуклеїнові кислоти. |
Бесіда,спостереження,таблиці
робота з підручником. |
|
Називає:
методи вивчення клітини. Розрізняє:
прокаріоти, еукаріоти. Опрацьовує:
будову клітин. |
Тема2 Структура клітини. Будова клітин: рослин, тварин та грибів. Огляд
бактеріальної клітини. Органоїди клітини. |
Демонстрація
одноклітинних організмів,бесіда,таблиці,спостереження |
|
Опрацьовує:
процеси клітинного дихання та фотосинтез. Використовує:
терміни фотосинтез, хемосинтез, метаболізм. |
Тема:
3Принципи функціонування клітини. Обмін речовин
та енергії. Клітинне дихання. Фотосинтез,хемосинтез. |
Спостереження,бесіда,таблиці,схеми,індивідуальні
картки,робота з
підручником. |
|
Оперує термінами: ген, ядро, хромосоми. Опрацьовує інформацію про ген, геном та генетичний код. |
Тема 4
Збереження та реалізація спадкової інформації. Гени та
геноми. Генетичний код Біосинтез білка.
Поділ клітини. Статеві клітини та запліднення. |
Індивідуальні
картки,бесіда,спостереження,схеми,таблиці Лабораторне дослідження |
|
Називає та
опрацьовує закони Менделя. Оперує
термінами: алель, генотип
фенотип. |
Тема:
5Закономірності успадкування ознак. Генотип та
фенотип. Алелі. Закони Менделя. Генетика статі. Форми мінливості. Мутації:
види мутацій. Спадкові захворювання людини. |
Індивідуальні картки,спостереження,ігри,таблиці,малюнки,лабораторне дослідження. |
|
Оперує термінами: вид, популяція, еволюція природний добір. Називає види мутацій. Називає приклади пристосувань організмів до умов
середовищ. |
Тема6 Еволюція
органічного світу. Популяції
живих організмів. Розвиток еволюційних поглядів. Роль палеонтології в теорії
еволюції. Механізми видоутворення. |
Індивідуальні
картки,бесіда,спостереження. |
|
Називає
основні групи організмів. Опрацьовує :
основні принципи систематики. Усвідомлює:
значення різних форм життя на планеті Земля. |
Тема7
Біорізноманіття Основи
філогенії та систематики. Основні групи організмів. |
Робота з
підручником. Відеоматеріал. Таблиці. |
|
Опрацьовує та розуміє: продуценти, консументи, редуценти, екосистема. Називає основні методи вивчення екосистеми. Розуміє екологічні фактори. Оперує терміном : біосфера. |
Тема8Надорганізмові
і біологічні системи. Екосистема.
Харчові зв’язки в екосистемах. Потік енергії. Фактори довкілля. Біосфера. Збереження
біосфери. |
Робота з
підручником. Відеоматеріали. Ідивідуальні картки. |
|
Вивчає що таке
селекція, генна
інженерія, генно –
модифіковані організми. Називає:
методи селекції. |
Тема9Біологія
як основа біотехнологій та медицини. Поняття про селекцію.
Методи селекції. Огляд традиційних технологій. Роль генетичної інженерії. |
Робота з
підручником. Відеоматеріали. Бесіда . Проведення спостережень. |
|
Називає:
властивості живих організмів. Оперує
терміном: жива система. |
Узагальнення Властивості
живих систем |
Індивідуальні
картки. Бесіда. Робота з підручником. |
|
Навчальна
програма.
Предмет:
Біологія7 клас.
Учитель : Ходоса
В.П.
Тараненко Олена
Навчальний
рівень знань: середній.
Модифікована програма
біологія 6-9 класи( затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
Потенціальні
можливості: може навчатися в класі ,сприймати інформацію ,розуміє та виконує вказівки
вчителя,читає та переказує слабо на низькому рівні ,пише розбірливо,може перемальовувати з підручника
схеми ,таблиці,але під постійним контролем вчителя.
Потреби: Потребує
допомоги асистента вчителя для виконання завдань, пояснення основних
відмінностей тварин від рослин, особливостей живлення тварин,будови тварин. Визначення
середовища життя тварин з наведенням прикладів зазначених груп, видів тварин, поширення
в Україні та своїй місцевості. Розпізнання видів тварин, що є паразитами людини
та переносниками збудників хвороб. Засвоєння процесів життєдіяльності тварин: живлення,
травлення, дихання, газообмін, виділення, кровообіг, розмноження, ріст,
розвиток та інші . Потребує допомоги при
виконанні лабораторних та практичних робіт.
Індивідуальна
навчальна програма(модифікована)7 клас біологія
Цілі навчання |
Зміст |
Педагогічні
технології |
Оцінювання
знань |
Розрізняє: об’єкти живої природи. Оперує
терміном :біологія Наводить
приклади:основних груп живих організмів. |
Вступ Основні відмінності
тварин від рослин та грибів. Будова
тваринної клітини. |
Бесіда,спостереження,таблиці |
|
Використовує терміни :вид. Характеризує: пристосування живих організмів до
різних середовищ життя. Називає:особливості зовнішньої будови тварин. |
Тема1 Різноманітність
тварин Значення тварин у природі та житті людини. Класифікація
тварин. Спосіб життя
тварин. Життєві форми
тварин. |
Бесіда,спостереження,індивідуальні
картки,таблиці,схеми,електронні презентації |
|
Називає: процеси
життєдіяльності тварин. Порівнює:органи та системи органів тварин. Робить висновки: :ускладнення будови організму тварин пов’язане з удосконаленням і розширення функцій. |
Тема 2 Процеси життєдіяльності тварин. Живлення і травлення. Дихання та газообмін. Транспорт
речовин. Виділення. Опора і рух. |
Бесіда,спостереження,схеми,таблиці,робота
з підручником,індивідуальні картки |
|
Називає:методи вивчення тварин. Характеризує: біологічне значення поведінки
тварин. Оперує термінами: інстинкт, міграція та інші. Виявляє:цілісне ставлення до тварин. |
Тема:3Поведінка
тварин Форми поведінки тварин. Методи
вивчення поведінки тварин. Типи
угрупувань тварин. Комунікація
тварин. |
Бесіда,спостереження,робота
з підручником,таблиці |
|
Називає:чинники середовища існування. Описує:передачу енергії в екосистемі. Оперує термінами:екосистема,ланцюги живлення та
інші. Визначає: роль організмів як компонентів живої
природи. |
Тема4
Організми і середовище існування. Поняття про екосистеми. Ланцюги
живлення. Вплив людини
на екосистеми |
Бесіда,спостереження,презентації,таблиці |
|
Порівнює: будову і процеси життєдіяльності
основних груп живих організмів. |
Узагальнення Єдність живої природи |
Бесіда,індивідуальні
картки |
|
Навчальна
програма.
Предмет:Основи
здоровя.7клас
Вчитель: Ходоса В.П.
Учениця: Тараненко
Олена
Навчальний
рівень знань: середній.
Модифікована
програма основи здоров’я 6-9 клас(
наказ МОН України від 03 серпня 2022 року №698)
Потенційні можливості: може навчатися в класі, сприймати
інформацію, розуміє та виконує вказівки вчителя, пише розбірливо,читає повільно ,переказує слабо.
Потреби: Потребує
допомоги асистента вчителя для виконання завдань, початкового та середнього рівнів. Відпрацювання
навиків здорового способу життя. Алгоритми дій у разі небезпечної ситуації . Вміння
аналізувати дорожню ситуацію та правила поведінки на дорозі . Пояснити та
вивчити фізичну складову здоров’я підлітка. Засвоїти психічну та духовну
складову здоров’я . Допомогти засвоїти соціальні чинники здоров’я.
Індивідуальна
навчальна програма (модифікована)
Цілі навчання |
Зміст |
Педагогічні
технології |
Оцінювання
знань |
Оперує
термінами:здоров’я,звички
безпека,здоровий спосіб життя. Називає:Основні
компоненти здоров’я. Виявляє: своє
ставлення до здоров’я та безпеки
щоденного життя. |
Розділ 1.Здоровя і спосіб життя. Цілісність Здоров’я. Звички та
здоров’я. Здоровий
спосіб життя. Профілактика
захворювань. Безпека
щоденного життя. |
Бесіда ,аналіз
таблиць,схем та їх короткий переказ,спостереження |
|
Виявляє:екологічну свідомість,цілісне ставлення
до проблем підлітків. Застосовує знання для характеристики
індивідуальних особливостей підлітків. |
Розділ 2 Фізична складова здоров’я Індивідуальний розвиток підлітка. Фізична форма. Косметичні
проблеми підлітків |
Бесіда,спостереження,індивідуальні
картки,презентації |
|
Застосовує знання для характеристики
психологічних особливостей підлітків. Оперує термінами: підліток,стрес, рівновага . |
Розділ 3Психологічна
і духовна складова здоров’я. Психологічний розвиток підлітка. Культура
почуттів. Психологічна
рівновага. Керування
стресами. |
Бесіда,спостереження,
робота з підручником, індивідуальні картки. |
|
Оперує термінами:СНІД, ВІЛ, хвороби цивілізації. Називає:причини хвороб цивілізації. Характеризує: соціальні чинники здоров’я. |
Розділ 4
Соціальна складова здоров’я. Соціальні чинники здоров’я. Хвороби
цивілізації. Наслідки
вживання наркотиків. Наркотична
залежність. Наркотики і
ВІЛ. Права людини з
ВІЛ/СНІД. |
Бесіда,
спостереження, презентації,таблиці,індивідуальні картки. |
|
Навчальна
програма 6 клас
Предмет: Пізнаємо природу.
Вчитель: Ходоса
В.П.
Ученик: Аюпов
Володимир
Навчальний
рівень знань: середній
Адоптована
програма з інтегрованого курсу »Пізнаємо природу» автор Коршевнюк Т.В. за
модельною навчальною програмою для закладів середньої освіти (рекомендовано
наказом МОН України від 12.07.2021.№795)
Потенційні
можливості: Може навчатися в класі, сприймати інформацію, розуміє але не завжди
виконує вказівки вчителя,пише не розбірливо,читає та переказує слабо.
Потреби:
потребує допомоги асистента вчителя для виконання завдань початкового та
середнього рівні
Індивідуальна
навчальна програма ( адоптована)
Цілі навчання |
Зміст навчання |
Педагогічні
технології |
Оцінювання
знань |
Називає: Роль
природничих наук у житті людини. Опрацьовує:
Інструктаж з БЖД. Розуміє як
роблять відкриття. |
Тема1Вчимося
досліджувати природу. Інструктаж з
БЖД. Навіщо та як люди пізнають природу. Яка роль природничих наук у житті
людини. Як роблять відкриття. |
Самооцінювання
навчальних результатів. Виконання інтегрованих завдань .Медіапошук. Бесіда. |
|
Називає: з
чого складаються речовини. Опрацьовує:
Реактивний рух та силу пружності. Досліджує:
електризацію тіл та чим особливі магніти. |
Тема2 Досліджуємо
тіла,речовини,явища З чого
складаються речовини. Хімічні явища. Де використовують розчини Що називають
матеріалами. Реактивний рух і сила пружності. Досліджуємо електризацію тіл.
Яку роботу виконує електричний струм. Чим особливі магніти. |
Самооцінювання
навчальних результатів. Виконання тестових завдань. Виконання досліджень.
Проєктна діяльність: Чим особливі магніти. |
|
Називає:
Планети Сонячної системи. Розуміє:Значення
природних ресурсів для людей. Екологічні наслідки використання природних
ресурсів на планеті. Опрацьовує:
сучасні дослідження космосу. |
Тема3
Дізнаємося про Землю і Всесвіт. Природні ресурси
та їх використання людиною. Як людина
змінює оболонки Землі. Будова
Сонячної системи. Дослідження
Всесвіту. Сучасні
дослідження космосу. |
Самооцінювання
навчальних результатів. Робота з
завданнями : тобі до снаги. Виконання
досліджень: нумо досліджувати. Дані про планети Сонячної системи. Проєктна
діяльність: Зорі та сузір’я. Робота з підручником. Діагностична
робота№1 |
|
Називає: живі
організми різних таксономічних одиниць. Розуміє:Чим
особливі бактерії та віруси. Опрацьовує про
природні та штучні екосистеми і біосферу. |
Тема4 Вивчаємо
живу природу Землі. Невидимий світ
живої природи. Класифікація
організмів. Розмноження та
розвиток живих організмів. Екосистеми та
біосфера. Штучні
екосистеми. |
Виконання
інтегрованих завдань. Використання
наукової довідки з даної теми. Медіа пошук. Проєктна
діяльність:Штучні екосистеми Самооцінювання
навчання.. |
|
Називає будову
організму людини . Розуміє: Ріст
і розвиток організму людини. Опрацьовує
питання піклування про здоров’я людини
та екологію житла. |
Тема5 Пізнаємо
організм людини в середовищі його існування. Будова
нервової системи людини. Ріст і
розвиток організму людини. Піклування про
здоров’я людини.. Екосистема
житла. |
Використання
інтегрованих завдань. Пліч - о- пліч. Пізнавальний
калейдоскоп. Нумо
досліджувати. Медіа пошук. Самооцінювання
навчання. Проєктна
діяльність: Екологія житла. |
|
Називає:
Наслідки діяльності людини для природи. Розуміє що
людина і природа єдине ціле. Опрацьовує:
Методи збереження природи. |
Тема6 Вчимося
у природи і дбаємо про її збереження. Ризики і
наслідки споживацької діяльності людини для природи. Збереження
різноманіття організмів. Вплив природи
на діяльність людини. Збереження
природи. |
Самооцінювання
навчання. Нумо
досліджувати. Стратегія
пліч-о-пліч. Медіа пошук. Тестовий блок:
тобі до снаги. Парад порад:
біоніка. Червона книга
України. |
|
|
Узагальнення. |
Діагностична
робота № 2 |
|
Календарно-тематичне
планування навчального матеріалу
«Основи здоров’я», 7клас з інклюзивною формою
навчання
(35 годин – 1
година на тиждень, з них 4 години – резервні)
Програма:
Навчальна програма з основ здоров’я для 5 – 9 класів загальноосвітніх
навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України
від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
Практичні роботи |
Розділ
І. Здоров’я людини |
||||
1 |
|
|
Здоров’я і спосіб життя Цілісність здоров’я. |
|
2 |
|
|
Переваги
здорового способу життя. |
Практична робота № 1 «Створення соціальної реклами про здоровий спосіб
життя» |
3 |
|
|
Навички, сприятливі для здоров'я. Значення життєвих
принципів для здоров’я. |
|
4 |
|
|
Профілактика захворювань Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні
реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій. Заходи профілактики
інфекційних та неінфекційних захворювань. |
|
5 |
|
|
Принципи безпечної життєдіяльності Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і
джерела ризику. Рівні ризику. |
Практична робота № 2 «Оцінювання ризиків щоденного життя» |
6 |
|
|
Безпека на дорозі Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля.
Засоби безпеки легкового автомобіля. |
|
7 |
|
|
Заходи безпеки під час поїздки на вантажному
автомобілі. Небезпечні вантажі. |
|
8 |
|
|
Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики
травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП. |
Практична робота № 3 «Моделювання поведінки пасажира під час ДТП» |
9 |
|
|
Побутова безпека Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні
засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням. |
|
10 |
|
|
Пожежна безпека
у громадських приміщеннях. Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про
пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в
громадському приміщенні. Тематична атестація по розділу І «Здоров’я
людини». |
Практична робота № 4 «Відпрацювання алгоритму дій під час
пожежі в громадському приміщенні» |
Розділ ІІ. Фізична складова здоров’я |
||||
11 |
|
|
Індивідуальний розвиток підлітків Ознаки біологічного, психічного,
соціального, духовного дозрівання. |
|
12 |
|
|
Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної
форми. |
Практична робота № 5 «Визначення індивідуальних показників фізичної
складової здоров’я» |
13 |
|
|
Косметичні
проблеми підлітків Чинники, що впливають на здоров’я шкіри та її функції. |
|
14 |
|
|
Особливості збереження здоров’я функціонування шкіри у
підлітковому віці з урахуванням типу шкіри. Догляд за шкірою і волоссям. Тематична атестація по розділу ІІ «Фізична
складова здоров’я». |
|
Розділ
ІІІ. Психічна
і духовна складові здоров’я |
||||
15 |
|
|
Психічний і духовний розвиток Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток
потреб. |
|
16 |
|
|
Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я. |
|
17 |
|
|
Уміння вчитися Умови успішного навчання. Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих
здібностей. |
|
18 |
|
|
Емоційне
благополуччя Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Культура
вияву почуттів. Методи самоконтролю. Заліковий урок за І семестр. |
» |
19 |
|
|
Ознаки психологічної рівноваги. Стрес і здоров’я. |
|
20 |
|
|
Чинники стресу і виживання в екстремальних ситуаціях. |
|
21 |
|
|
Конфлікти і
здоров’я. Причини
виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розпалювання конфліктів. |
|
22 |
|
|
Способи конструктивного розв’язання конфліктів. Тематична атестація по розділу ІІІ «Психічна
і духовна складові здоров’я». |
Практична робота № 6 «Моделювання способів конструктивного розв’язання
конфліктів» |
Розділ
IV. Соціальна
складова здоров’я |
||||
23 |
|
|
Соціальні чинники здоров’я Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті
прав дитини. Роль молодіжного руху у формуванні здорового способу життя
молоді. Клініки, дружні для молоді. |
.
Практична робота № 7 «Складання списку телефонів медичних закладів,
психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри» |
24 |
|
|
Вплив засобів масової інформації на здоров’я. Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів |
|
25 |
|
|
Принципи формування міжособистісних стосунків. Види
підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній. |
|
26 |
|
|
Хвороби
цивілізації(неінфекційні захворювання). Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації».
Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння. |
|
27 |
|
|
Вплив комерційної реклами на здоров’я. Комп’ютерна, ігрова та Інтернетзалежність. |
|
28 |
|
|
Профілактика
захворювань, що набули соціального значення Наслідки вживання наркотиків. |
|
29 |
|
|
Положення кримінального законодавства у сфері боротьби
з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання наркотиків. |
|
30 |
|
|
Заходи профілактики на державному і особистому рівнях
інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо). |
|
31 |
|
|
Заходи профілактики на державному і особистому рівнях
інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо). |
|
32 |
|
|
Законодавство України у сфері протидії епідемії
ВІЛ-інфекції. |
|
33 |
|
|
Причини і наслідки стигматизації і дискримінації. |
|
34 |
|
|
Тематична атестація по розділу IV «Соціальна
складова здоров’я» |
|
35 |
|
|
Заліковий урок за ІІ семестр. |
|
Коментарі
Дописати коментар